vrijdag 16 december 2016

De Pippa's en de Gloria's


Het begon allemaal met de voorbereiding van onze reis naar Frankrijk. Je kent het misschien wel, die ene week chaotische stresskip zonder kop die niet weet waar eerst te beginnen.
Toen ik de koffers pakte voor onze twee kleinste meiden, had ik het gevoel dat er wat ontbrak.
T-shirts, kleedjes,rokjes, die waren in overvloed aanwezig, maar... , willen kleine meisjes ook geen topjes en korte broekjes en topjes om net zoals de grote zussen te zonnen. (Natuurlijk ook zandkastelen- en avontuurproof).
Ik ging aan de slag met het gratis patroon van Emma en Mona: de Pippa pants en de Gloria haltertop.
Ik nam lukraak wat resten stof uit de kast (hoewel ik het piratenstofje achterwege heb gelaten, ik zie mij meiden (nog) niet in een piratenoutfit op het strand rondhuppen.(alhoewel,...) en ik denk ook niet dat zoonlief het zou accepteren als ik kom aanlopen met een piratenhaltertop... ( Ik hou hierbij in mijn achterhoofd dat het voor de meiden best wel stoer kan zijn) AARRH
Ik knipte en knipte en knipte (het bleef maar duren) tot ik een ferme stapel had.
Oeps, het ligt een beetje door elkaar, even sorteren....Toen was het hek helemaal van de dam.
Ik begon te stapelen: een Pippa, een Gloria, nog een Gloria.. "In de Gloria" . Ik denk dat ik op dit uur (1.56 u) stilaan een kortsluiting begon te krijgen.. wat er allemaal opkwam daarboven.
Ik begon zelfs op een gegeven moment spontaan te zingen:  We sturen de Pippa's en papa's, allemaal weer naar school toe".
Een stofje met een parapluutje (parapluutje, parasolletje)
Even voelde ik me terug kind ( Anders volwassen? Ahum, nooit! ;)  )


Geen opmerkingen:

Een reactie posten